Великий прорив рослин, щоб допомогти 1.2 млрд людей

Опубликованно 13.03.2018 07:50

Великий прорив рослин, щоб допомогти 1.2 млрд людей

Шляхом зміни одного Гена, вчені вмовили тютюну — моделі рослин часто використовуються в експериментах — щоб зрости до майже нормального розміру із 75% води, вони зазвичай вимагають.

Якщо основні продовольчі культури відреагували так само, за їх словами, перший у своєму роді генетичний "рубати" може допомогти нагодувати зростаюче населення все більше нестачею води у світі. Висновки даного дослідження були оприлюднені в журналі Nature сommunications.

"Це серйозний прорив", - сказав старший Автор дослідження професор Стівен Лонг, департаменту з біології рослин в університеті штату Іллінойс.

"Коли вода обмежена, ці модифіковані рослини будуть рости швидше і більше врожаю."

Сьогодні 1,2 мільярда людей живуть у районах, де води не вистачає, і чотири мільярди — дві третини людства — брак досвіду не менше одного місяця щороку.

До 2030 року планета зіткнеться з дефіцитом у 40 відсотків води, якщо глобальне потепління триватиме нинішніми темпами, йдеться в доповіді про стан водних ресурсів світу ООН.

Сільське господарство жере три чверті забору ґрунтових вод — 90% в бідних країнах.

"Що робить рослини більш водокористування ефективним є, мабуть, найбільшою проблемою для нинішніх та майбутніх вчених заводу", - сказав провідний Автор дослідження Йоханнес Kromdijk, також з Університету Іллінойсу.

Проф довго і його команда змінили ген, який кодує білок, відомий як ОВО — вирішальне значення для фотосинтез, процес, за допомогою якого рослини перетворюють світло на поживні речовини.

ОВО відіграє ключову роль у передачі інформації про кількість світла, яке ініціює відкриття і закриття мікроскопічні пори листя, звані продихи.

Дослідження, як це може допомогти полегшити заклопотаність з приводу глобального дефіциту води. Фото: Хлоя Сміт

ДОПОМОГУ ВІД ГЛОБАЛЬНОГО ПОТЕПЛІННЯ

Коли продихи відкриті, рослини можуть поглинати СО2 потрібен для фотосинтезу. У той же час, однак, вода також йде в атмосферу.

У генної інженерії рослин, підвищення рівня ОВО викликали крихітні листя, щоб закрити пори більш ранньої, ніж зазвичай, що дозволить заводу зберегти більше дорогоцінної рідини.

За іронією долі, цей приріст для зберігання води є єдино можливим глобальне потепління, що призвело до збільшення концентрації вуглекислого газу в атмосфері приблизно на 25 відсотків з 1950 року.

В експериментах на рослинах тютюну можуть приймати в достатній кількості СО2 — незважаючи на скорочений день роботи продихів — тому що це висока концентрація.

"Еволюція не встигає за цим швидким змінам, тому вчені дали йому руку допомоги", - сказав проф довго.

Експертів, що не брали участь в дослідженні описав відкриття як перспективний, але вимагає тестів на продовольчих культур.

"Як цей ген фотосинтезу є універсальною, є потенціал для втілення цього дослідження культури", - прокоментував Матвій, Павло, вчений заводі в rothamsted досліджень в Харпенден, Великобританія.

"Тим не менш, проектував заводи виробили менше біомаси," те, що не буде добре сидіти будуть сільгоспвиробників, - зазначив він.

"А наступним завданням буде, щоб побачити, якщо цей підхід працює в елітних сортів великим корпусом без негативно позначається на їх здатності до прибутковості", - розповів науковий медіа-центр у Великобританії.

— АФП