Sidecar Motocross World Championship 2018. Головна інтрига сезону


Опубликованно 15.04.2018 22:40

Sidecar Motocross World Championship 2018. Головна інтрига сезону

7 квітня стартує сезон чемпіонат світу з мотокросу

Фаворити окупували подіум – так коротко можна описати підсумки першості 2017 року. Перше місце голландця Етьєна Баксабуло цілком передбачуваним. 29-річний спортсмен перебував у відмінній формі і захопив лідерство вже на початку чемпіонату. Він виграв 13 гонок і тільки двічі випав з першої п'ятірки. Найменше серед суперників, технічних сходів довела високий рівень підготовки мотоцикла і злагодженість роботи команди. Лише одного разу голландець перемістився на другу позицію, після досить спірного анулювання результатів на четвертому етапі у Франції за порушення октанового числа палива.

Кілька невдач, а точніше досить жорстких падінь Бакса, в основному були пов'язані з помилками в його візочного пілота француза Ніколя Мюссе. Не дивно, що наприкінці чемпіонату пара розлучилася і Бакс повернувся до свого перевіреного напарнику 35-річному латишу Каспарсу Ступелису, з яким він вперше і переміг в чемпіонаті у 2015 році. Сам Ступелис тричі ставав чемпіоном світу.

Етьєн Бакс і Ніколя Мюссе – чемпіони світу 2017 року / fimsidecarcross.com

Враховуючи серйозну підготовку, поєднання мотивації, віку і досвіду спортсмена, Бакс цілком може вважатися головним фаворитом нинішнього чемпіонату.

Основним конкурентом Бакса, найімовірніше, залишиться француз Валентин Жиро. Він трохи поступається Баксу в результативності – в минулому сезоні виграв 7 гонок і рідко випадав з першої трійки. До останнього етапу француз мав усі шанси перемогти в чемпіонаті, але не зміг.

Перевага Жиро проявляється на жорстких трасах, тоді як на піщаних Бакс відчутно швидше. Крім того, француза неодноразово підводив мотоцикл. Використовуваний його екіпажем двигун AMS виробляє чеська компанія JAWA. По надійності і продуктивності він поступається силовим агрегатам Zabel. Та й у цілому фінансові та технічні ресурси команди Жиро набагато скромніше.

Срібна медаль 2017 року – це максимум, якого зміг досягти Жиро, враховуючи можливості своєї команди.

Його прагнення завоювати для Франції перший титул чемпіона світу в якості рульового пілота, як і раніше, залишається головним мотивуючим фактором для спортсмена. І шанси домогтися цього в сезоні 2018 для Жиро, як ніколи високі.

Француз Валентин Жиро (№9) залишається головним конкурентом Етьєна Бакса (№82) в сезоні 2018 / fimsidecarcross.com

Не слід скидати з рахунків легендарного Даніеля Виллемсена. 10-кратний чемпіон світу в свої 42 роки залишається одним з найшвидших гонщиків. Технічна підготовка його мотоцикла завжди на найвищому рівні, адже він сам займається розробкою та виготовленням шасі мотоцикла, які потім з успіхом продає іншим учасникам чемпіонату.

Виллемсен має величезний досвід не тільки виступів, але і безпрецедентна кількість перемог. У минулому році він в 200-й раз виграв етап Гран-прі, ставши абсолютним рекордсменом за цим показником. З мотивацією у нього теж все в порядку: у разі перемоги він стане 11-кратним чемпіоном світу і перевершить досягнення найтитулованішого гонщика в історії мотокросу – Стефана Евертса.

Даніель Виллемсен (№111) хоче перевершити досягнення Стефана Евертса і стати 11-кратним чемпіоном світу / fimsidecarcross.com

Але інтрига чемпіонату не обмежується протистоянням подіумної трійці минулого сезону. І виною тому дуже молоді, агресивні і технічні гонщики з Голландії: Коен Хермансі Джуліан Veldman, а також бельгійці Арне Дьеркенсі Марвін Валучен. Ці хлопці буквально увірвалися в топ минулорічної першості. Втім, сюрпризів у цьому виді спорту не буває. Кожен із спортсменів йшов до світового чемпіонату з раннього дитинства, і успіхи їх цілком закономірні: Голландія і Бельгія залишаються кращою кузнею кадрів для візочного мотокросу.

Найуспішніше в минулорічній першості себе проявив 20-річний Коен Херманс, зумівши пробитися в першу п'ятірку загального заліку. В цілому він піднімався на подіум 8 разів, причому двічі ставав другим.

20-річний Коен Херманс зумів пробитися в топ-5 чемпіонату / fimsidecarcross.com

Марвін Ванлучентеж поліпшив свої показники порівняно з попереднім сезоном. Перехід з 11-ї на 9-ту позицію в загальному заліку цілком закономірний результат.

Однак, справжнім проривом можна вважати 10-е місце Джуліана Вельдмана. У свої 18 років він став наймолодшим гонщиком в історії цього виду спорту, піднявся на подіум етапу в бельгійському Ломмелі.

Екіпаж Джуліана Вельдмана (№31) здійснив самий значний прорив у чемпіонаті 2017 року / fimsidecarcross.com

Всіх трьох об'єднають один недолік – відсутність досвіду боротьби у світовій першості. Втім, ці хлопці дуже швидко від нього позбавлятися. Так що в нинішньому сезоні нас чекає безліч сюрпризів саме з боку молодої порослі, що кинула виклик іменитим фаворитам.

Але не варто скидати з рахунків і англійців. 45-річний Стюарт Браун, хоч і є найстаршим спортсменом в чемпіонаті, але все ще досить швидкий і напористий. У своїй країні йому досі нема рівних за кількістю перемог – він 16-разовий переможець британського першості. Нехай четверте місце в чемпіонаті минулого року і гірше бронзи 2016, але говорить про стабільність роботи екіпажу Брауна.

Представник Великобританії Стюарт Браун (№3) буде боротися за потрапляння в топ-5 чемпіонату 2018 / fimsidecarcross.com

Його співвітчизник Брет Вілкінсон, закінчив сезон 2017 на восьмому місці, але навряд чи може вважатися невдахою. Англієць зміг повернутися в чемпіонат після травми, пропустивши при цьому лише один етап. Завдяки чому і зберіг місце в першій десятці.

Також слід відзначити ряд екіпажів з країн, де колясочний мотокрос розвинений не так сильно. Представники Чехії – брати Томаш і Онджей Чермаки, перемістившись з 5-го на 7-е місце за результатами минулого сезону, твердо націлені на потрапляння в топ-5. Цей екіпаж довів, що в будь-який момент може скористатися помилками фаворитів і потіснити їх на подіумі етапів. Чого доказ три бронзи в сезоні.

Прорватися в першу п'ятірку здатний і ще один братський екіпаж – фіни Ріку і Ларі Куннасов. У своїй країні ці молоді спортсмени вже давно є кращими, де у них просто не залишилося конкурентів. А несподіване запрошення візочного Ларі в тандем до Етьєну Баксу, для участі у світовому кросі націй дозволило не тільки підвищити рівень, але стало визнанням здібностей і таланту цього спортсмена. Багато в чому завдяки екіпажу Бакса-Куннаса Нідерланди знову виграли командний чемпіонат світу.

Сезон 2018 обіцяє стати непередбачуваним і цікавим чемпіонатом, лідери якої визначаться вже після перших гонок. Ними легко можуть стати відразу кілька представників першої десятки. Побачити їх протистояння можна буде і в Україні – четвертий етап чемпіонату відбудеться у Чернівцях 5-6 травня.

Нагадаємо, що телеканал XSPORT буде висвітлювати весь Чемпіонат світу з мотокросу на мотоциклах з колясками. Репортаж про першому етапі в Нідерландах дивіться 8 квітня о 12.00

Читайте також:



Категория: Новости